חזרה לדף הבית של נהלי הוראה ולימודים
נספח ח': התאמות בגין ליקויי ראייה - נה"ל תשפ"ד
א. זכאים להתאמות
סטודנט המציג תעודת עיוור/לקוי ראיה ו/או אישור נכות על ראיה מטעם המוסד לביטוח לאומי ו/או אישור רפואי מפורט המעיד על בעיית ראיה והקשיים הנגזרים ממנה, זכאי להבחן בתנאים מותאמים.
ב. תהליך אישור ההתאמות
- הצגת האישורים על הלקות תעשה בפני עובדת הרווחה של מרכז הלמידה לעיוור.
- זו תמליץ בפני ועדת ההוראה של ה פקולטה בה לומד הסטודנט, אלו התאמות יש לאפשר לסטודנט.
- קביעת ההתאמות תעשה עבור כל סטודנט באופן אישי, בהתאם לפרופיל התפקודי שלו ובהתחשב באופיין של הבחינות והמטלות הנדרשות במסגרת לימודיו.
- במקרים חריגים בהם רמת הישימות של הבחינות עבור סטודנטים עיוורים אינה אפשרית, ימליץ מרכז הלמידה לעיוור ל פקולטה על דרכי הבחנות אחרים.
- ההחלטה הסופית בנוגע להתאמות הינה של ה פקולטה .
- התלמיד רשאי להגיש ערעור על ההחלטה לגבי זכאותו להתאמות. הערעור יוגש באמצעות מזכירות ההוראה של ה פקולטה לדיקנט הסטודנטים. ועדת הערעורים תקבל החלטה ותשלח את החלטתה המנומקת לתלמיד תוך 15 יום מיום הגשת הערעור, באמצעות מזכירות ה פקולטה .
ג. ביצוע הבחינות וההתאמות בבחינות
- הבחינות מתקיימות בזמנים ובמועדים בהם נבחנים סטודנטים רגילים, אלא אם הוחלט אחרת ע"י ה פקולטה .
- רשאי הסטודנט לקוי הראיה/עיוור לבחור להבחן בחדרי הלימוד במרכז הלמידה לעיוור. החדרים מצוידים בין היתר במכשירי הגדלה העומדים לשימושו של הסטודנט.
- במידת הצורך, יוצמד לסטודנט מקריא ו/או משכתב שתפקידו לקרוא את הבחינה ולרשום על גבי מחברת הבחינה את תשובות הסטודנט העיוור/לקוי הראיה. המקריא/משכתב בהכרח אינו מהחוג בו לומד הסטודנט, למעט מקרים בהם ישנו צורך במומחיות ייחודית בשל תוכן הבחינה.
- סטודנט לקוי ראיה/עיוור המבקש לקיים את הבחינה בעזרת מחשב עם ציוד עזר (צג ברייל, תוכנת קול, הגדלה), חייב באישור ה פקולטה . במקרה של אישור, עמדת המחשב המיועדת תנוטרל מחיבור לרשת.
-
תוספת הזמן הבסיסית הניתנת לסטודנט לקוי ראיה/עיוור הינה עד 50%.
במקרה של חריגה מכללים אלו הבקשה תועבר לדיקן הסטודנטים.
ד. עבודות ותרגילים
- סטודנט עיוור/לקוי ראיה יכול לפנות למרכז הלמידה לעיוור ולבקש המלצה על הארכת זמן הגשת עבודות/תרגילים.
- המלצת מרכז הלמידה לעיוור ל פקולטה כפופה לפרופיל התפקודי של הסטודנט כמו גם לעיתוי הפניה ולאופי העבודה האקדמית.
פרטים נוספים ניתן לראות בקישורית הבאה:
http://studean.huji.ac.il/?cmd=ease.25
*דרכי פניה
טל' מזכירות: 02-5882155
טל' עובדת רווחה: 02-5883284
פקס מזכירות: 02-5826166
אי-מייל: yifatn@savion.huji.ac.il